Tioman Island [PART 3] - Blog Maknya Naura

Saturday, May 14

Tioman Island [PART 3]

Tioman Island [PART 1]
Tioman Island [PART 2]

Wah macam dah expired kalau nak sambung balik sambungan daripada adventure aku yang sebelum ini penuh suspen dan trillernya menaiki speedboat dan berenang dengan shark. SHARK itu sejenis ikan, bukan Shark Mentor anak didik Mas Chotek Mas Idayu tu ye. Sokay² b'coz aku pun dah kekeringan idea nak update belog ini so aku cerita jelah untuk tambah list entry.

senyum termahal sang teja

BBQ best, senap gambar pun best!


Selesai aktiviti hari ke-2 disana, then malamnya pulak lepas dinner tu aku and the geng hang out jenjalan pusing pulau resort tu. Semua buat aktiviti bebas la. Ada yang lepak jeti memancing dan ada juga yang tengok orang memancing. Malam pun tak ramai orang. Kami sambil jenjalan sambil senap² pictures. Biasalah, tak senap tak sah berjalan an. Then singgah kedai souvenir, beli la apa yang patut. *Malas nak cerita la tu* Then jenjalan lagi singgah jeti kejap tengok orang memancing. Datang je aku kecoh satu jeti. HAHA. Last² kena hambat balik sebab bising. *Malas lagi nak cerita details*

Then kami teruskan perjalanan sambil menikmati angin malam. Habis satu pelusuk pulau kami teroka. Semua nak snap. Peduli hape guna kamera henpon pun. Tak mampu la kita nak ber-dslr segala ni. Dalam pekat malam tu kami menggila senap sana sini. Dah agak² takda habis sudah teroka semua then kitorang masuk dalam 'bistro' resort tu. Lepak situ boleh tengok orang 'clubbing'. HAHA. Bukanlah clubbing sangat, tempat orang menyumbangkan suara je. KARAOKE TIME. My feberet. Kawan² aku memula tak nak masuk, pening la bising la mabuk la macam² saja alasan. Aku paksa.

Sementara menunggu turn, kami main congkak dulu. Hee.

Tunggu diorang ni lah, entah berapa lagu nak tibai.
Berjanggut kami tunggu turn kami.

Malu² la kononnya. Lepas satu lagu...
Dipendekkan cerita, *malas nak bebel panjang sebab nak keluar beli beger* lepas karok sebarang dua lagu tu kami pun balik tidur. Lupa sudah lagu apa yang telah berjaya dirosakkan oleh aku time tu. Tapi yang pastinya dapat tepukan gemuruh jiwa daripada peminat² dalam bistro tu. Tepuk perli ke tepuk puji, wallahualam.

Coming soon: Tioman Island [PART 4] - Insyallah.

No comments: