Harga tiket naik lagi?! - Blog Maknya Naura

Sunday, August 2

Harga tiket naik lagi?!

Aku smpai kat uma nk dekat magrib td, penat btul. Nseb baik la Pusya ade teman aku, xde la aku borink sgt dalam bas. Dia pon byk gak cite, xabeh2 hee.. dari pagi td, Fibo anta kitorg gi Terminal Makmur yg xbpe makmur tuh. Seb baik xkene tgal bas, ingat bas kol11 rupenye kol10. Xsempat nak gi breakfast, terkocoh-kocoh kitorg nek bas. Nseb baik (bpe byk nseb baik daa..) barg xbyk bwk, aku pun malas nk bwk brg byk2..

Korg tau pkol bp kitorg smpai kt Larkin?! Agak-agak bp jam JB-Kuantan? 4-5jam jew kn? Mmg sepatotnya kitorg smpai kol3 tp nk dijadikan cite 7jam kitorg dok dlm bas! 7jam tuh mcm JB-Perak ta0, gi T’ganu pun xde lama cm2.. OMG! Penat giler, tgok plak dreba bas bwk bas cam kekura b+ sakit ati aku.. bkn nk suruh dy drift bas neh tp xboleh kew pertingkatkn klajuan sdia ada, nm jew xpress. Malas aku nk nyatakan nm syarikat bas tuh, agk terknal gak la tp ni 1st n de last aku naik bas neh.. Tobat aku nak naik lagik!

Sampai Larkin, tros aku beli tiket bas blek tkot abeh plak n once again OMG! Harga tiket naik lgik?! Start hari ini 1 Ogos 2009, mcm mana aku leh xprasan hrga tiket aku blek cni td. Bukan sesen dua naiknya tp RM5 lbeh.. ayoyo! Bankrupt aku ceni, asal naik?! Pelik jugak aku, harga minyak xnaik, cas tol pun aku rasa still sama tp nape hrga tiket naik lak?pelik+aneh.. Dunia skrg ske amek kesempatan dari kesempitan org lain.. Hurm sabar je la..

No comments: