kau gemok, aku kurus! - Blog Maknya Naura

Wednesday, February 16

kau gemok, aku kurus!

Saya akan membahasakan diri sebagai 'aku' dalam entri ini. Sebab kalau guna 'saya' untuk bercakap tentang hati, macam skema ah. Macam tak feel. Macam sinetron indonesia, monolog luaran yang keterlaluan. Tak payah fikir apa kaitannya, memang tak ada kaitan pon. Bila nak cerita ni? Sila kau diam sekarang budak nerd. Baiklah. Cecita sket, cecita, cecita..
budak nerd nak try test market
Disuatu petang yang damai, dengan tiupan angin sepoi-sepoi bahasa Urdu. Kicauan burung-burung berlagu riang. Dedaunan melambai-lambai, bunga-bunga ikut membuai. Suasana bertambah permai dengan kehadiran aku di suatu sudut pemandangan. Kelihatan polos, mata yang redup. Seredup hatinya. Err.. Ok, stop! Ayat macam nak mintak pelempang an?

Hehe. Gurau, cara menghiburkan hati sendiri. Perasan yang bercampur-baur. Gundah-gulana. Biasalah, kata orang asam garam kehidupan. Macam tomyam, macam-macam bahan boleh taruk. Semakin tua dewasa, semakin banyak drama kita tengok. Kita sebagai pelakon atau penontonnya.

Apa kau cuba sampaikan ni?

Ok tukar kepada bahasa yang lebih mudah difahami, ayat nak satu level dengan novel an. "Pedulik hape aku, blog aku!". Bukan apa, susah untuk aku taip bait-bait 'itu'. Aku bukan jenis yang akan meluah emosi. Pendam rasa. That's the word! Ye, kadang-kadang kita perlu berkongsi. Berkongsi pada yang dipercayai. Tapi kalau yang dipercayai itu kini sudah tak sudi untuk berkongsi. Malah dah rasa annoying dan terbeban mendengar suara, atau mungkin melihat kita. Apa lagi?

Ego. Kenapalah wujud ego ni? Kehadiran kau buat aku tersepit, sangat-sangat tersepit. Tersepit antara ego yang menggemuk. Aku jugak yang makin kurus, kurus sebab ego gemuk. Hey si gemuk, tolong la jangan kacau aku. Kau buat aku nampak tak mature, kebudak-budakan yang dibuat-buat.
 
Forgiveness is a gift you give yourself. My desire is to be a forgiving, non-judgmental person.

Pada yang paham, aku sedia membaca pandangan korang. Yang tak paham, maybe ada rasa macam nak lempang ke maki-hamun aku ke lepas baca entry ini, silalah. Sori buat korang rasa macam baca buku sastera tingkatan 5.

4 comments:

Eza said...

hehe..blog mmg tmpt utk meluahkan perasaan..kkdg rasa puas dpt luah even dgn org xknl..

Latest entry:Mamat ni kalau tak berlagak,tak sah...haih.

Teja Evalea said...

btol3..
meh la kite luah rasa haha

Relevan said...

Saya masuk ke blog anda :) ..haha!

Teja Evalea said...

ok, saya msuk ke blog sendirik haha