Senior: Pecurik Vs Dicurik - Blog Maknya Naura

Friday, July 24

Senior: Pecurik Vs Dicurik

Pada suatu hari yang damai, aku dapat 1 sms daripada sorg brader neh yg dikenali sbg Imran. bkn sms "hye, bleh bkenaln?".. No,no,no! Aku order pendrive kat dy so dlm sms tu dy soh aku byar duit kt sorg snior pompan. klu xsilap Ku pe tah nma dia.. So pada malam tersebut, lepas lepak2 dgn geng ir_KutuRayau di kawasan BANYAK CAHAYA, aku pun gi la ditemani Cuda naik blok snior terbabit.

Ketika aku berjalan turun tangga, ada something yg berjaya menarik perhatian aku.. Cuba korg tilik molek2 apa yg tertepek kat dinding ats rak himpunan kasut2 busuk menusuk lubang hidung aku & Cuda...

Nampak x?!meh aku tlog zOomkan utk korg..
II
II
II
V

Nampak?! haa moral of the story that i gonna tell all of u.. kan da speaking LONDON, bahaya klu aku da start speaking neh. Maybe nmpk cam remeh tapi tahukah anda? (mesti tahu punya) mencurik amalan syaitan & tergolong dalam amalan dosa-dosa besar..

Buat si suspek (yg mencurik) - Ape yg sengkek sgt smpai sympu pun xleh beli?duit PTPTN yg juta-juta milion tu wtpe?!xkn da abeh?!klu miskin beno smpai sympu xleh beli, gune jew sabun cap burung cam aku neh.. Jimat, rmbut cantik bersinar jugak. Guna jari pun boleh.. Klu sbun pun xmampu gak,mntak jew jgn mcurik.klu berkulat kpala tu btol2 cane?!..

Buat si mangsa (yg dicurik) - Dah tau brg xslamat kat luar tu nape xsmpan kt dalm?!dok tayang cm2 owg egt public pnyer lar.. Dah tu wat notis siap mnyumpah-nyumpah mcm dia ade magic cam mak si tanggang lak nk sumpah2 org.. xbaik tau, kite sendirik pun nk org doakan baik2 utk diri kite ye dak?..

Andakan senior? Inikah contoh seorang kakak yang nak di follow oleh adik2? Renungan bersama..

P/S: 1st tazkirah - Macam ustazah lak aku kik3..

No comments: