aku dan baju muslimah - Blog Maknya Naura

Thursday, August 4

aku dan baju muslimah

Sementelah aku bekerja sebagai CEO di sebuah butik terkemuka tanahair sekarang ini. *hiperbola sangat nipunya kenalah jaga imej sikit kan. Serabai jugak aku tengok engkaunya. Pedulik hapa aku kan? Customer nak beli baju dalam kedai, bukan baju yang aku pakai.

Akibat tak tahan dileteri oleh tuan empunya kedai tetiap hari suruh aku jaga imej bersesuaian dengan perniagaannya ini. Akhirnya aku akur. *wah macam drama pulak Nak aku lawalawa tapi bersopan.
Selepas hari pertama *yang takda sale langsung uh, memacam rules dia bagi kat aku.
  1. No jeans ketat
  2. No jeans koyak lutut
  3. No lengan pendek. *seluar pendek apatah lagi
  4. No t-shirt
  5. No baby T
  6. No skirt *hingin pulak aku pakai skirt
  7. No muka ketat
  8. No muka pucat *mekap la
  9. No smoking
  10. No selipar jepun. *ini paling taleh terima dek akal
Ada pulak aku heran? Muahaha. Gaji entah berapa sen nak demand pulak ye. Tapi semalam tetiba hati aku terdetik nak pakai baju muslimah. Wah selalu hari jumaat aku berimej muslimah. Mungkin bulan Ramadhan bulan rahmat ini hatiku sedikit alim. Apakah? Hehe gurau saja.
Ain Panichkul Ahmed fuh, selamat aku.. nasib baik pakai baju muslimah pemberian Cik AinFarisya Ryuki harini. buat muka innocent sikit lepas roadblock begitu sahaja hehe.. al-maklumlah, bawak motor roadtax dah expired. hehe.. **kes lambat pergi kerja
Yesterday at 12:57pm
aku bukan model thats why pose kaku sedikit
Jangan tak sangka pulak aku merempit dengan pakaian cenggini. Hari-hari pun merempit. Even dengan baju kurung. Takda duit nak isi minyak kereta. Minyak mahal der. Then tiba-tiba semalam tokei butik baik hatinya menghadiahkan aku BAJU MUSLIMAH. om emm gee! Dia dah tahu aku ni jenis indie, boleh pulak hadiahkan aku baju muslimah. Urmm baju free, amek jelah. Rezeki. Mulamula ingat dia nak perli aku tapi dibulan rahmat ini tak baik bersangka buruk pada orang lainkan? So semalam dapat, hari ini jugak aku pakai. Muahaha. Sweet jugak.
ini saja poyo rajin
p/s: tiada lagi selipar jepun. sobbing.

12 comments:

GUGU ZERRANI said...

uyooo kalo die kasi tudung labuh nak pakai tak?haha

Ainsha said...

smart la akak^^.. haha..

Teja Evalea said...

@gugu: igt aku xpakai tudung labuh ke??

Teja Evalea said...

@ainsha: tengs,, hehe mmg smart sokmo

Teja Evalea said...

@ainsha: tengs,, hehe mmg smart sokmo

GUGU ZERRANI said...

brani pakai la..hahahah

Ainsha said...

haha... lawak la akak ni.. smart plus brutal...

Teja Evalea said...

@GUGU ZERRANI apa yg xberaninya. aku xbiasa gu..

Teja Evalea said...

@AinsHa=( smart oke dah +brutal tu.. err..

GEMBALA SUARA said...

pic yang last tu buat saya pulak yang kaku awak....kali pertama awak nampak ayu dimata saya.....ahhaksss.....(sejuk hati saya bila awk pakai mcm ni hari2 waktu saya pulang dari kerja)

Alumni KMNS said...
This comment has been removed by the author.
Teja Evalea said...

@GEMBALA SUARA apakah? LOL.. ayunya mata awak. tu xamek pic smp kaki lg uh.. haha