Day 05 - A Song That Makes You Want To Dance - Blog Maknya Naura

Thursday, September 11

Day 05 - A Song That Makes You Want To Dance

Assalamulaikum dan selamat pagi dunia!
Hamboih, ceria kemain.

Hari ke-5 untuk 10 Day Music Challenge, lagu yang membuatkan kita mahu berdansa ala Beauty and The Beast.

Aku tak reti menari. Langsung tak reti. Tapi suka tengok orang menari start sejak tengok Mari Menari Step Up. Geng-geng flash mobbers. Aku taklah up-to-date sangat movie-movie wayang, so start dengan Step Up 3D barulah cari yang lain. Benda yang berkaitan dengan street dance ni actually seronok lebih, nak dibandingkan dengan salsa, tango, waltz, dan lain-lain yang buat aku rasa macam nak tidur guling-guling sampai jatuh katil. Broadway dance pun best. Apapun, tarian tradisi melesia tetap paling best.


Eh ini music challenge ke movie challenge? Kahkahkah.

Okay, back to the topic. Ada cakap pasal broadway tadi kan? Aku suka sebab macam comel dan cool giler diorang. Nak-nak yang jans-jans, gewgham nengok abang-abang bertuxedo. Kacak kemain. So the song for today,


Ne-yo, one of my favourite singer. Lelagu dia semua buat aku addicted, especially Miss Independent, sebab aku rasa dia nyanyikan lagu tu untuk aku. Kahkahkah. Over sangat. Lagu one in million pun aku obses sampaikan step dance dia aku hafal. Nampak tak fanatiknya aku dengan lelagu Ne-yo?


P/S: Semua pengaruh So You Think You Can Dance, tahu je jenis-jenis tarian dunia. Haha.


[DONE] Day 03 - A Song that Makes Me Laugh
[DONE] Day 05 - A Song That Makes You Want To Dance
[NEXT] Day 06 - A Song You Listen To On Repeat


4 comments:

Unknown said...

kahkahkah. selamat hari kelima. neyo pernah ke buat lelagu tak best? semua lagu neyo best kan. nak aku nyanyi kan lagu miss indepent tak? jangan jatuh kerusi plak pasni. haha

Teja Evalea said...

@budak takpe, aku duduk atas sofa. hahaha

Teja Evalea said...

@budak takpe, aku duduk atas sofa. hahaha

aiman mania said...

whoaaaaaa.........kebnyakkan saya blogwalking kebnyakkan ramai blogger jawab lagu kpop..ini lain dr yg lain nih....hahahahahah :0