MPPB The Series [Ep. 2] - Blog Maknya Naura

Monday, June 13

MPPB The Series [Ep. 2]

Dari entri ini, aku dah story pasal chitchat dgn student. so kini kita masuk topik yang lebih serius, chitchat bersama fesifesi yang terlibat. Yeah, inilah yang korang ditunggutunggu. memasing ayat taknak kalah, jemari kencang menaip tanpa segan dan silu. memang dasar kaki gosip. Aku (TJJ) start dgn the top gossip girls here, Che Wan Selamoh (Semah) dan Meriam Jonet (Yam).

Semah: haiyo aku rse kak teja ni dh mcm artis je yam..
Yam: Wahh~glamur jugak akak kite ni ye mah..
*seketika hatiku berbunga riang dengan mukadimah ini.

Dalam berbasabasi tu, tetiba tersentuh bab last day post mortem time MPPB haritu. Teknik imbas kembali dan imbas muka digunakan berselangseli tika ini.

Semah: kita x pegi tapi si Yam pegi kot yang post mortem nanges2 tu. Ada apa time post mortem tu kak??cube story sikit. Kita nk tau lah sape yg nangis..hahaha..

TJJ: xde apa pun masa post mortem tu, just dpt la tgok air mata mr syah. sedih sgt. korg yg baru mybe xphm, ada yg akak tgok terkebil2 kot. xphm lagi rasa IKATAN FAMILY FESI ni camna. korang pun nanti, bila masing2 dah sibuk dgn hidup masing2 jgn lah lupa kita2 ni. biar jauh dimata asalkan dekat dihati.. *sebak sangat

Yam: insyaAllah kak..jgn touching2....kehidupan kak, even family yg kat rumah ni pun busy ngan hidup masing2..tapi after jumpe family fesi ni..sy xsabar nk pergi uni sbb tau akan ade org yg akan guide sy kat sne nanti..i won't be alone like 1st week kat matrik last year..

TJJ: akak dulu masuk UMP xde org guide sebab xd fesi senior kat sini. rasanya akak dgn Abg Abdul Raob, also known as Abg Telur adalah fesi pertama jejak UMP ni. so for those adik2 fesi yg masuk UMP ni kire bertuah la. just sapa yg dapat UMS je kesian sket. xde fesi KMNS kat sana..

Semah: kak teja jgn lah sebak sgt..kami x kn lupe kn anda smue..korg smue best..first time rse best duk mtrk 2 bler jdi fesi je...hahaha

Setuju kata Che wan Selamoh, time jadi fesi adalah memori terbaik di KMNS. Masa post-mortem tu, aku diberi peluang bg tazkirah last words. Actually banyak yang ingin diperkatakan. Maybe dipanggil secara spontan sebegitu membuat aku sedikit lost. Lost dan speechless. Sedih membayangkan itulah detik terakhir aku bersama mereka. Mungkin detik terakhir berada di matrikulasi sbg fasilitator.

Disini aku nak luahkan apa yang tak terluah di banquet pada pagi itu especially untuk yang takda dalam banquet masa tu. Baca ayat ini baikbaik.

Mr Syafarin Syah: 1st of all, saya mohon maaf sesangat sebab sepatutnya saya dahulukan ucapan saya pada pagi tu utk sir, orang yang berjasa membawa saya ke matrikulasi ini setiap tahun. Nothing i can said other than thank you, thank you and thanking you to infinity coz gave me the chance to devote my khidmat bakti under your managed. Saya rasa terharu sangat sebab nama saya masih menjadi fesi pilihan setiap kali MPPB KMNS berlangsung. Mungkin selepas ini tiada lagi nama Lisa Surihani binti Ahmed dalam senarai, rasa syukur saya untuk kenangan selama 3tahun ini takkan saya lupa sampai bebila. Air mata itu juga. Air mata ayahanda.

Fesi Senior Lelaki: Kau sahabat terbaik. Even suka menganjing aku, buaya ke biawak ke buayabiawak or biawak skalipun tak pernah aku amek hati lagi aku hepi dgn kerenah korang. Untuk abang-abang fesi ini, tak kira kau dari pasukan kegelapan atau saudagar minyak, muda, sebaya or tua dari aku, tanpa korang family fesi sangat hambar. Mekaseh kerana berjaya memeriahkan family fesi ini.

Fesi Senior Wanita: Sokay an guna wanita? Nampak matured sket *oke lagi dari tua bangka One by one oke.

Bee: Semangat C5 tak mudah luntur kan? Thanks sgt dari awal smp habis even kali ni kita dipisahkan dgn pnempatan kluster. Sabun aku dalam kereta kau an? Wuteva it is, peristiwa terbabas bas, lori sawit terbalek, tiket bas, dan kereta tu terpenting. Guilty gegiler sbb dah 'rasmi'kan bumper kereta anda. Guilty masih bersisa sehingga kini. Sorry.

Ocha: mandor batch kami! fesi paling berpengaruh ni. Thx tumpangkan beg. Thx tumpangkan bilik. Thx sudi share sabun DOVE. Thx sudi share ubat gigi. Thx bg tikar buluh. Thx bg plaster luka. aku terharu.

Mak: Kau sempoi mak. Happening sangat sampai peningpening aku. Gaya 10!

Fafau: frankly talk, aku rasa a bit kekok dgn kau.tak berapa reti nak start cerita dgn kau HAHA. takde ocha or mak, mau main kelipkelip mata je kita nnt. Tapi, pasal aku jejalu masa memula kau masuk bilik tu, off topic ea. For sure aku takkan tanya kau "Ni sapa?" Sadisnya kisahmu.

Syam: Caramel itu sedap. Jangan sedihsedih lagi. Kau juga sempoi. err.. speechless!

Adib: comel adib ni. suka cara anda sangat HAHA. thanks turut menjayakan Ops Datang Bulan. aku suka itu.

Along: gigih kak long kita. thanks ada tolongtolong aku sepanjang minggu tu. next time, nak merajuk dgn cik abang rogerroger dulu. bikin kaget je.

Yufi&AJ: share boleh?sbb korg pun dtg kejap je tapi still dah creat a big memory here. Peristiwa 'budak ketiga' tu boleh bikin cerpen. Korang sempoi juga.

Nor & the geng: ni pun share juga. korang sangat menceriakan harihari akak di matrik. Even kita lepak sesekali je tapi mmg best. Nor mandor batch dia. Dila dah kurang kerutnya. Nanti ajuk gaya si polan tu lagi, akak suka. Ekin ni time cheerswar macam kena rasuk jin, risau aku. 'Musuhnya halus binasa' ye yana? Hehe. Maria sangat gigih. Its not a big deal with u, maria. Akak cukup makan spjg minggu. Syu, alia, munifa juga. Korang best.

Fesi Junior lelaki:
Urmm.. akak rapat dgn siapa? takda rasanya. oke, tukar soalan. sapa yang rajin tegur akak? for real yang akak igt mat nor, azami, roy, midi, epi, sabree, hafiz, paan.. yang gebang kat fb tak diambil kira oke. apapun akak ucapkan terima kasih jugak dan tahniah terpilih untuk menyertai family ini.

Fesi Junior pompan: Aha, yang ini akak rasa hampir semua akak dah kenal. Muka dah igt, nama tu susah sket or vice versa. Gigih tak akak siap catit nama sengsorang sebab tkut lupa. Untuk yang berada di kluster C terutamanya, seminggu macam tak cukup an? Sorry sangat adik-adik akak sekalian. *ter- means tak sengaja kalau ada akak terdera korang, termarah, terpukul manamana, terbajet ketua sgt, tergurau kasar, tergurau bodoh, tak terlayan, tersombong, apa-apa TER- lah maafkan kakakmu ini ye.

Tu je aku mampu taip kat sini. Lainlain pesanan sama je macam orang lain. Nak lebihlebih takut sedangsedang menaip ni, empangan johor bahru pecah pula. Btw thanks for everything. Lots of love from me.

Next episode:
Gempar, TJJ hilang!! Kemana? Sapa bakal membawa Watak TJJ nanti? Menjawab semua persoalan itu, tungguu..

6 comments:

Anonymous said...

walaweh...trharu kot...akak tag name saye...haha..XD

Teja Evalea said...

ada ke nama ko? xperasan pula tertaip disitu haha

Anonymous said...

nk kene sekeh ke ape ni..??...hahaha

Eira Zuraini said...

untunglaa ade name ko..~~

Teja Evalea said...

qudwa: a'alah ada. haha

Teja Evalea said...

eira: next entri oke. :)