MPPB The Series [Ep. 6] - Blog Maknya Naura

Friday, June 24

MPPB The Series [Ep. 6]

Pengalaman. Kalau nak cerita pengalaman memang memacam la. A million stories created just in a week. Kalau nak cerita satu persatu boleh jadi novel. Rasanya kalau ada yang tanya, puas dah dengar cerita aku. So aku nak dengar pula cerita orang lain.
sumber: profile picture Sari di fesbuk
Siti Nur Sarinah binti Sariman atau nama manjanya, Sari ada menceritakan pengalaman beliau jadi fesi ni. So aku nak abdikan dalam belog aku ni, kot boleh jadi kenangan anak cucu dia or fesi-fesi akan datang. Mari kita ikuti kisah beliau...
Aku lagi best kot ngn si polan. Kitorang terjerit2 dua ekor kat tgh padang suruh budak2 cepat. Si polan kejap kat padang kejap kat depan kopsa halau budak suruh cepat pegi sembahyang asar. Yg aku kat tgh pdg sorang2 handle suruh pegi sembahyang cepat. Pening kot kejap smbhyg surau kejap smbhyg DSG. Sampaikan ada budak mengeluh, "Apa ni kak? kejap smbhyg kat surau kejap smbhyg kat DGS. Mana satu sebenarnya ni?" Aku jawab senang je, "Follow jelah adik oi apa diorang suruh. Akak pun pening korang kena smbhyg mana sbnrnya."

Tapi best kot duk tgh padang tu berdua dgn si polan. *gatal! Dah macam pengembala kambing halau kekambing masuk kandang. Kelakar pun ada jugak masa tu. Cuba bayangkan aku sorang duk tgh padang terjerit terlolong, tak ke macam org giler je kalau org lain tengok. Hahaha..Tapi kenangan kat padang tulah paling best..hahahaha.. *gelak miang! Betul lah time kat padang tu best giler. *dia ulang lagi ayat ini. Bukan sebab aku jaga padang dgn si polan tapi sebab perangai aku ngn student2 baru kat padang tu. Haha.. *ayat cover

Kalau citer kat sini macam tak kelakar je dibaca tapi aku nak jugak citer. Pukul4 aku berdiri kat tgh padang tu sambil jerit, "Adik cepat, cepat!" Banyak kali kot aku cakap kat bebudak ni. "Adik-adik cepat sikit boleh tak? Diorang dah nak habes smbhyg dah pun.." Dan diorang percayalah pulak katakata aku tu kan *sebab memang muka akak ni muka kaki tipu punya Mau semua bantai berlari ke DSG, ada ke surau. Hahaha.. dgn budak lain aku cakap "Adik, cepat sikit! Diorang dah rokaat ke-4 dah!" Lagi sekali masing2 lari mcm kambing kena kejar dgn kayu. *kayu kejar kambing? erkk.. Aku cakap kelakar sebab time tu baru pukol4 dan diorang pecaya cakap2 aku. Haiyo..klakar budak2 ni. Paling best, aku cakap kat budak2 pompan, "Adik, sape lambat akak suruh korang jadi imam kat DSG tu." Lagilah kencang masing2 berlari nak cepat sampai.Sengal lah, sakit2 perut aku duk tgh pdg tu gelakkan diorang. Aku cakap benda yg same kat budak2 laki skali ada sorg dak laki ni pandai kemain pegi tengok jam dan dengan selamba je dia cakap, "Akak baru pukol4 suku. Belum masuk waktu lagi pun." Then ada tu budak laki tanya, "Akak tak smbhyg sekali ke?" Sengal. Haha..
HAHA. Oke, kelakarlah jugak. Pening pun ada, banyak sangat dialog dalam cerita kau ni Sari. Sokay. Pahamlah jua aku pun. At least bebudak tu dengar cakap kau. Yang aku ni, sampai berkudis berbuih mulut suruh cepat. Diorang buat dono je. Memang menyirap darah aku petang tu.

Kenapa darah Kak Teja menyirap? Sebab tak dapat minum sirap kegemarannya kah? Atau kau ada darah tinggi? Mahu tahu kisah selanjutnya? In the next episode... zass!

2 comments:

Anonymous said...

da macam darama nora elena. part klimaks je. tggu next episod haha. bleyh jd penulis skrip ni haha

Teja Evalea said...

of coz la. haha xlama lg kuarlah nora elena 2..