MPPB The Series [Ep. 5] - Blog Maknya Naura

Tuesday, June 21

MPPB The Series [Ep. 5]

Jom masuk gosip-gosip hangat sepanjang minggu MPPB. Suka sangatlah kau an. Lagi-lagi gosip cintancintun ni. Oke, aku ulangi INI BUKAN belog BeautifulNara or Oh Bulan ye. Sorry, aku takkan sentuh gegosip cenggitu. Hampa. Sukati kaulah. Kalau nak tahu sangat pegi geledah kat group lantai sana. Jangan bikin kontroversi kat sini. Nanti series ni kena band pulak.

So chitchat kali ini bersama gossip girl yang lebih celupar dan bermulut longkang iaitu Siti Rahimah Rejab (Jemah) *Mak Jemah femes oke! dan sahabatnya, Latifah Abdul Ghani (Tipah). Dialog kali ini banyak yang kena sensored bagi mengelakkan penyakit kaki, kuku dan mulut.

Jemah: Gosip??erm tak suke ***...grrrrrrrr~~

Tipah: Sgt tak suke ***! Kami *** asyik kena attack je dengan ***. Aku fire jugak *** kang..huh

Harap maaf, dialog seterusnya tak dapat disiarkan sebab takda cop SIRIM dan tiada kebenaran halal dari pihak JAKIM.

TJJ: Jadi sejarah MPPB kali ni aku naik angin.. Banyak kali pulak tu.. huhu.. kesian la fesi-fesi yang kena tengking dgn aku aritu. entah sempat tak aku mintak maaf kat semua.. *serius, rasa sangat bersalah tika ini.

Tipah: Kau mengamuk dgn sapa Teja?? Fesi mana satu?? *** ckp kat aku, dulu tak pernah kot jadual berubah-rubah. Hari isnin tu keluar jadual its fix sampai hari jumaat tapi yang ini tetiap hari jadual bertukar. Tak paham btul tapi paling tak puas hati dgn *** lah. Perghh, angin je tengok dia tu. selalu sangat miss communication..

TJJ: HAHAHAHA. aku pun ada dengar pasal *** tu tapi xnampak depan2 kan.so xtawu apa yg budak2 ni xpuas hati. bila tanya diorang xcerita pun kat aku.. aku pun ada je miss kerja tapi janganlah sampai menyusahkan org lain. aku bkn jenis perfectionist, tapi cukup pantang orang yang xreti buat kerja dia then menyusahkan orang lain. kalau xtawu nak buat apa BERTANYA.. Jadi macam ***, dalam sehari tu ada dekat berpuluh SMS/call dari dia aku dapat tanya itu ini.. aku lagi suka orang macam tu, biar lambat asal kerja jalan.. bukan yang dah xtawu nak buat apa, lantak dia laa... muka aku berjerawat teruk gara2 orentasi hari tu.. huhuhu..

Ini gosip ke luah perasaan? HAHA. Then aku sambung lagi..

TJJ: Ni kalau aku cakap ni korang jangan kecik hati, aku xtuju kat sapa2. aku cakap ni pun utk diri sendiri jugak.. ada masa kita main2, ada masa kita serius.. kalau aku serius nanti korang takut sebab muka aku kalau tak senyum nampak  hodoh mcm harimau betina kan?? hahaha... sebab tu la aku selalu buat lawak bodoh, kadang2 xlawak pun. So korang tak rasa kekok.. korang ingat aku sesaja je ke kepoh2, wat2 lawak tu semua??

Jemah: okey..bak aku sambung.. aku nak campur tapi mcm ramai yg xsuke aku lead kan.so aku pun ikut arahan org laen.ade satu hari tu, mandi after hantar sume pelajar ke surau.ade yg merengek sakit itu ini..lagi tambah panas dibuatnye.. Yg jadual tu pulak mcm menyusahkan semua fasi.hari2 nak kene pergi banquet usyar perkara baru. tak professional. bile takde org guide budak, mula la marah kata fasi xbuat keje..so then?the leader must be good first utk anak buah tgk kerja dorang pulak. ni tak, ada yang bergelak ketawa je aku tgk dalam banquet. so, mesti lar akan ade yg tak puas hati. semua nak sentap termasuk aku.. aku rasa time yg kat ASTAKA tu, memang tuu lah luahan hati aku. aku dengar semua cerita macam lega thats mean bukan aku sorang je rasa mcm tu.ade jugak orang lain yg rase mende yg same..

syok kalau ada service camni untuk fesi time orentasi
Harap maaf, sekali lagi dialog seterusnya tak dapat disiarkan sebab takda cop SIRIM dan tiada kelulusan halal dari pihak JAKIM. Panas, panas, cukup panas! Fasi memang suka bikin panas.  Rasa macam nak !@#$% entri ini? Sila refer back to PROLOG. So sampai sini sajalah. Kita sambung dalam episod akan datang. Apa pula topik gossip girl kita kali ini? Tungguu..

Entri lepas: [Prolog] [Episod 1] [Episod 2] [Episod 3] [Episod 4]

6 comments:

Hanani Amri (MSK) said...

Salam kak! just wanna ask, yg akak tulis jadual berubah2 tu, yg jadual MSK buat uh ke?? huhu~

Teja Evalea said...

HAHA. amboi, ni kes terjah ni. polis xbg akak bg sebarang komen. sori nani. :)

Anonymous said...

haha...kan da kene...XD
MSK da terjah...

kene dapat cop sirim dlu bru ley gtau la nani...hakhak

Hanani Amri (MSK) said...

alaa..hahaha..bukan ape, klo jadual yg dimention kat atas uh yg jadual MSK nie..nk minx maaf bnyk2 sgt2 lah coz menyusahkan..huhu~ seriously, dr pihak MSK, ribuan kemaafan dipohon..huhu~ ktrg xde pengalaman, so bla tnya2...adalah yg kata, tahun lepas(ea?) cam jadual uh tetap n xbertukar..ingt nak buat mcm tu jek, tpada plak yg ckp nnti xadil..pastu, cam start hr ape tah..(xingt) yg start guna shift uh..pon kena tukar lg..n bla MC amek org, pon kena tkar jadul lg..uh yg in the end, stiap hr jadual bertukar..huhu~ coz uh kte tanye...klo yg akak ckp uh jadual MSK, minx maaf bnyk3 tau! aasifan jiddan jiddan! :D

Teja Evalea said...

@qudwa: haha. tuan punya cop ilang cop, sbb tu xleh nak bg lepas haha

Teja Evalea said...

@hanani: chill babe. akak taip saja. akak sendiri xtawu ia berkait x dgn MSK. brg yg lepas usah dikenang. wtv u guyz oredi done a gudjob :)