MPPB The Series [Ep. 4] - Blog Maknya Naura

Monday, June 20

MPPB The Series [Ep. 4]

Entri lepas: [Prolog] [Episod 1] [Episod 2] [Episod 3]

Perbualan antara aku bersama Che Wan Selamoh dan Meriam Jonet semakin rancak lagi dengan topik yang lebih hangat. Perempuan, bila bercerita itu kalau boleh ditulis dapat berjilid-jilid bukunya. Aku akui ini.

TJJ: so stakat akak jadi ketua kluster C ni ada pape ke korg x puas ati?? cakap je, akak open. so i know my mistaken to be improve in the fture?? bkn stakat ketua kluster C je, as a fesi juga. mungkin korang ada terfikir akak ni byk mulut ke, kaki gebang ke, cakap xserupa bikin ke.. gtawu jela..
*cubaan merendah diri seorang senior

Yam: serase saya. akak, kak fafau, kak bee, kak adib and so on dah jalankan tugas. xda rase xpuas hati langsung..rase bahagia je ade kakak..haha.. *cubaan membodek seorang junior

AMARAN: kepada kau yang bernama FAFAU FARAH sila jangan teruskan pembacaan anda kerana ia bakal mengguris hatimu.

Semah: kita nak sgt salam kak teja hari akhir tu. huhu.. sedih2.. kitorang yang naik bas ni mampu dengar ucapan dari sms je yang disendkan oleh kak teja kat..err alamak lupe plak name akak tu.. *kesian kau fafau kite ingat kak ocah je. cehh air mata mcm nak meleleh ni sambil ditelinga lagu selamat tinggal dari zizan and dina berkumandang... *lagu tu mengingatkan aku pada satu post Abang Bulat dalam group alumni

TJJ: tu lah pasal.. jangankan kau, kak ocha dgn kak fafau pun akak xsmpt jumpa sbb oversleep huhu.. akak ingat nk iring korang balek pagi tu tp tak kesampaian so, akak send la sms madah rindu kat kak ocha wakilkan.. sedih sangat2 tu, nasib baik tak merembes je masa taip msg tu..

Semah: tau tak pe..kita pusing2 kat depan matrik tu carik akak sebab kita nampak kak ocah. sekali tanya kak ocah "kak teja mne?" dia ckp "kak teja tido". Pehh sedih giler time tu sebab akaklah kita jadi excited nak pegi fesi hari tu. Sekali hari akhir tak dapat salam je apa ke..huhuhu..

TJJ: sokay2, nnt bebila kita hang out sesama.try la lepak sekali dgn fesi2. lagipun time lepaklepak tu kitorg xde la borak apa, akak pun xde la baik dgn semua fesi. ada yang xpnh bercakap langsung tp bila lepak sekali, rasa macam balik raya. duduk sekali dgn sedara-mara. datz we called a family.. so kalau fesi2 buat gathering korg join jela, xpyh malu2 taik. kita an 1 family, klu korg sepikan diri nnt we ols lupakan korg. bila we ols lupakan korg so jgnlah terasa kalau ada progrm kitorg xajak.. akak ni even kt pahang, gigihkan juga diri ikut gathering kt KL tu.. tp re-U yg akan dtg ni xboleh la sbb akak ada program.. dah la akak cabut lari seminggu aritu smata2 utk fesi ni..

bersama panda Gugu Errani yang sempoi
Amboi kemain lagi aku berceloteh panjang lebar. Terserlah kematangan aku disitu ye. HAHA. Korang yang follow series ni mesti cakap, "Ah kau ni berlagak sey. Bajet bagus la tu. Dasar !@#$%.." Tipu la takda tapi under control la. Apa yang aku kata, apa yang aku fikir mungkin tak semuanya betul. Itu pandangan akulah, apa yang aku rasa. Belog aku an, suka hati aku la. OK! *opah kau!

Next episode: Gossip girls menunjukkan body belang. Takda yang lagi hangat selain daripada gosip-gosip liar sepanjang minggu MPPB, betul tak? Uishh penaip pun tak sabar nak taip, anda apatah lagi. Tungguu..

No comments: