MPPB The Series [Ep. 3] - Blog Maknya Naura

Friday, June 17

MPPB The Series [Ep. 3]

Entri lepas: [Prolog] [Episod 1] [Episod 2]
TJJ hilang? HAHA gimik je tu. Actually chitchat kali ni disambung tanpa watak TJJ. Wataknya digugurkan sebab on that time beliau offline gi pasar malam. So perbualan diteruskan berdua saja antara Che Wan Selamoh (Semah) dan Meriam Jonet (Yam).

Semah: bler isi borang fesi kta x ajk sape2..kta ge isi borang 2 sndri2..n hantar pun sorg2 naik unit bi hntr by hand ok..

Yam: alaaa,,aku pun same. mr syah yg nk kte org hntr..kalu boleh satu kelas 5Anggerik1 nk suruh join..tp ramai yg xnak..aku mmg dh lame teringin jd fesi.awal2 lagi dh ambk borang n isi sorg2.hntr pun sorg2 gak..g naik unit bi..

Semah: mmbr ak sruh ak hntr kat hep ak je yg degil nak hantar by hand sbb ak nk sgt2 jdi fesi ni..c x sangka jdi fesi best rupenya..

Yam: first ak tgk fesi time orientasi aku tau ade smething yg special dlm fesi ni..yg jge orientasi ari tu pun baek2 je..sgt care larh katekan...lagi pulak Sir salu cter pasal fasi lam klas bi kte org..Abg Zaini 2 dah lame knal larh..time dye first dpt masuk air-asia pun kte org satu kelas tahu..gembire ar dpt tau senior jd pilot. untung2 dpt fly free..haha

Semah: yup btul..time orntsi ak dh ckp ngn mmbr ak walau ap pun ak nk jdi fesi gak..x kira..nnt Abg Zaini kawen kn request sruh dia sponsor sa2 kpl trbg bwk kta sa2 family ge wedding dia..hahaha

Harap sangatlah Pakcik Abang Zaini membaca entri ini. Biar dia sedar betapa besarnya harapan kami, adik-adik fesi ini padamu wahai ABANG. Saya rasa abang dah lupa kot, 3tahun dulu saya pernah tanya "Ada ke pilot perempuan?", abang cakap "Ain jadilah pilot perempuan tu". Do you know hows those words inspired me? Even course aku tak menjurus ke arah itu but i believe, nothing is imposible. Macam Lisa Surihani, lawyer-wanna-be to actress. So ada kemungkinan programmer-wanna-be or graphic designer-wanna-be pun boleh jadi pilot. Amin. *haha, mimpi jelah kau
Then aku kembali online setelah kekenyangan mencekik nasik kerabu, taufufa, yong taufu, kepok lekor bla.. bla.. bla.. dan terpenting DURIAN. yeah! Alhamdulillah, sangat sedap ye. Oke, chitchat kami terus rancak dengan topik yang lebih hangat seperti biasa. Nak tahu apa topik seterusnya? Wait for it in the next episode. To be continue..

No comments: